+ -

Pages

Sunday, March 16, 2008

2nd Lesson

kita belajar bab color plak ek? but xsumer yg bunyi nya berlainan .. let's check it out ..

bahasa malaysia / bahasa sarawak
================================

white / putih / puteh
black / hitam / itam
yellow / kuning / kunin
red / merah / mirah
blue / biru / biru
green / hijau / ijo/gadong
orange / oren/jingga / oren
purple /ungu / ungu
pink / merah jambu / kalas
brown / coklat / cekelet
grey / kelabu / kelabu
dark / tua/gelap / tua/gelap
light / muda / mudak
light blue / biru muda / biru muda
dark blue / biru tua / biru tua

klu ada any word yg nak tau dlm bahasa sarawak .. just email or send kat comment .. i will try my best to answer ..
5 Bahasa Sarawak: 2nd Lesson kita belajar bab color plak ek? but xsumer yg bunyi nya berlainan .. let's check it out .. bahasa malaysia / bahasa sarawak ===========...

2 comments:

Nabil Hardyzie said...

Purple = Engkodok (End-co-dock)

Ibu Sila said...

Saya Ibu Sila ucapkan banyak terimah kasih banyak kepada KI WARA atas bantuan dana ghaib ya saya sudah bayar hutang2 saya semuanya awalnya saya ngak percaya tapi saya berpikir lagi ahirnya saya mau di bantu dana ghaib sebesar 200jt dan alhamdulillah itu terbukti dan baru kali ini saya temukan dukun pesugihan yang bisa dipercaya anda butuh bantuan sama AKI WARA silahkan hubungi 085242894584. ATAU KLIK BLOK PESUGIHAN KI WARA DISINI

< >